Estamariu i l'Alt Urgell (Lleida) | 19 a 25 d'agost de 2013

Igual que l'any passat, l'Eva ha tingut aquest any tot el mes d'agost de vacances, però com que jo vaig començar el febrer a la nova feina, només em corresponien dues setmanes. Vam decidir marxar la tercera setmana a un hotelet de muntanya, a fer relax i alguna caminadeta.

Aquest cop vam decidir dur-nos la Tara (la nostra gata) amb nosaltres, així que necessitàvem un hotel on acceptessin animals. Gràcies a la web Mascotas Bienvenidas vam trobar l'hotel Cal Teixidó a Estamariu, un petit poble a 10 km de la Seu d'Urgell.

L'únic interessant de visitar al poble és l'església de Sant Vicens, situat als afores del poble.

El dimarts vam començar el dia fent un volt per la Seu, on vam veure una antiga església reconvertida en biblioteca. Després vam anar al canal on es van fer les competicions d'aigües braves durant els Jocs Olímpics de Barcelona 92.

D'allà al costat surten moltes rutes a peu pels voltants de la ciutat. Pel primer dia vam triar la més senzilla, molt plana i que voreja el riu Segre.

Complerta la part de "caminadeta", tocava la part de "relax", i per la tarda vam gaudir de la petita piscina i el jacuzzi que hi ha en una terrassa de l'hotel.

El dimecres, després d'una ruta una mica més muntanyenca, van anar a dinar al restaurant "La Borda", a uns 5 km de la Seu, a menjar un dels seus famosos "chuletons" a la brasa. Quin tros de carn!

El dijous, després de l'escalfament dels dos dies anteriors, vam decidir fer la pujada alls Llacs de la Pera. Però no com fan els domingueros, pujant en cotxe fins a la zona de pic-nic, sinó pujant a peu des del restaurant de l'estació d'esquí, fent una ruta d'unes 3 horetes de pujada i altres 3 de baixada.

Per sort, durant tot el dia vam tenir un cel blau i destapat, però per la tarda es va començar a tapar i fins i tot va ploure una mica, cosa que ens va permetre veure un preciós arc de Sant Martí ja a l'hotel.

El divendres vam decidir no agafar el cotxe, i com que a peu des d'Estamariu no hi ha gaires opcions, vam anar carretera amunt fins al poble de Bescaran, a poc més de 5 km.

De tornada al poble, vam a anar a veure Cal Rebenat, un habitatge unifamiliar projectat a l'estudi 23:45 Arquitectes a l'època en que hi vaig treballar.

El dissabte vam anar a Puigcerdà a visitar els meus pares que hi eren passant uns dies aprofitant que era la festa major. Per desgràcia va estar plovent casi tot el dia i no vam poder fer gairebé res.

Diumenge vam tornar a casa, amb la Tara gaudint del viatge i de les vistes mirant per les finestres.