Núria i Tren del Ciment (Barcelona) | 1 a 3 de novembre de 2013

Al igual que fa dos anys, vam tornar a reunir els cupons de la cartilla de El Periódico per aconseguir un 2x1 en una estada de dues nits a Núria. Aquest cop vam triar el primer cap de setmana de novembre, així podíem aprofitar el divendres de festa per pujar tranquils.

El pla d'aquest any era més agosarat que les passejadetes de fa dos anys: pujar al Puigmal, de 2.909 metres d'altitud. Així que dissabte pel matí, després d'un bon esmorzar al bufet de l'hotel vam enfilar muntanya amunt. Les temperatures havien baixat una mica respecte a la setmana passada, però tot i això el dia va acompanyar força i vam gaudir molt dels paisatges i de la fauna.

Després d'un gran esforç, sobretot a la darrera pujada, vam fer el cim i ens vam fer les fotos de rigor. L'estelada que dúiem nosaltres va rular força entre l'altre gent...

El bon dia ens va permetre arribar a veure Montserrat, el Pedraforca i Puigcerdà.

De baixada i ja arribant a l'hotel vam tornar a trobar un ramat d'isards.

Una de les activitats incloses en la promoció i que no vam poder fer fa dos anys era la volta en barca pel llac.

Diumenge al matí ens vam llevar amb unes agulletes horribles. Després d'un altre bon esmorzar vam recollir i vam agafar el cremallera de baixada a Ribes.

Un cop al cotxe, vam anar a La Pobla de Lillet per agafar el Tren del Ciment, que també anava inclòs en la promoció.

Es un ferrocarril turístic que recorre la via que històricament unia l'antiga fàbrica de ciment Asland de Castellar de n'Hug amb Guardiola de Berguedà, des d'on partia la línia del ferrocarril de via estreta cap a Berga i Manresa.

Vam fer el recorregut de pujada sencer fins al Museu del Ciment, tot i que no hi vam entrar perquè casi no podíem ni caminar de les agulletes.

Després de dinar a La Pobla, vam tornar a pujar a visitar els Jardins de Ca l'Artigas, uns jardins de tipus naturalista dissenyats a principis del segle XX per l'arquitecte Antoni Gaudí.

L'arquitecte havia arribat a la Pobla de Lillet per projectar el Xalet del Catllaràs on s'allotjarien els enginyers de les mines de carbó situades a la mateixa serra i que s'utilitzarien per proveir els forns de la fàbrica de ciment Asland que s'estava construint al Clot del Moro. Durant la seva estada a la Pobla, Gaudí va allotjar-se a casa dels Artigas i, en agraïment per l'hospitalitat rebuda, projectà per a la família uns jardins just al darrere de la seva fàbrica. Cal destacar-hi la glorieta, el pont dels arcs, la cascada, la gruta i les figures del bestiari.