Introducció

Fer el viatge en moto a Cap Nord (Nordkapp d'ara en endavant) és una de les il·lusions de qualsevol motero a qui agradi viatjar. Al grup i amb altres amics de les Rates de Claveguera n’havíem parlat més d’un cop, però és difícil concretar un moment per ficar-se en un viatge així. I la oportunitat es va presentar l’any 2010, quan ens vam assabentar que Vulcan faria la seva trobada internacional del 2012 a Noruega. La concentració seria al sud del país, però un cop has fet 2.500 km per anar-hi, què costa fer-ne 2.500 més per arribar a Nordkapp?

Precisament l’any 2010 vaig conèixer a la que ara és la meva parella, l’Eva, i he tingut la gran sort de que li encanti el mon de les motos sense haver pujat abans mai a cap. I des del començament va demostrar un gran interès per fer aquest viatge. Si ella no m'hagués volgut acompanyar, segurament no l’hagués fet.

Així que es va començar a plantejar seriosament el viatge. Per sort la concentra era el segon cap de setmana d’agost i era fàcil fer-ho coincidir amb les vacances. Al començament s’hi va animar molta gent, però a mida que arribava la data, per culpa de la feina els que en tenien o de les peles els que no en tenien, al final només vam aguantar dues parelles. I per desgràcia, a l’altre parella li anava millor fer el viatge de mitjans de juliol a mitjans d’agost, o sigui pujar primer a Nordkapp i fer la concentra de baixada. Ells van poder coincidir amb un altre parella d’amics del País Basc.

A nosaltres no ens anaven gens bé aquests dies, prou sort vam tenir de poder agafar els dos tot el mes d’agost. Nosaltres hauríem de fer primer la concentra i després pujar a Nordkapp, i sols. Doncs hi anirem sols, però hi anirem.

Preparatius

Un cop decidit que hi anirem, comença la feinada d’organitzar el viatge. Sort que vivim a l’època d’internet i ja no costa res trobar informació de tot, inclosos blogs i webs de gent que ja ha fet el viatge. D’entre tots els que vam veure, n’hi havia un que s’ajustava força a la ruta que volíem fer i al temps del que disposàvem, el blog JanoOnRoad.

Vam adaptar el viatge per passar per Fredrikstad, on es feia la concentra, i vam ajustar les etapes als dies exactes que teníem, tenint en compte que volíem fer els viatges de pujada i baixada amb l'Autozug, un tren alemany que entre altres línies uneix Narbonne i Hamburg i que hi pots embarcar amb el vehicle. Un gran descobriment, ja que t’estalvia fer 1.600 km creuant Europa per autopistes sense cap interès.

Nosaltres acostumem a anar a totes les trobades amb tenda de campanya i sacs de dormir, però en aquest viatge vam decidir no dur-los, per dos motius: un, l’espai, i dos, les altres probabilitats de pluja. Decidim anar de hitters com fa tothom.

Preparem un rutòmetre força concret de les etapes de cada dia, però creiem que és important tenir flexibilitat per poder modificar les etapes sobre la marxa si cal, per problemes mecànics, meteorològics, o simplement perquè preferim allargar o escurçar una estada determinada, de manera que decidim anar a l’aventura en el tema allotjament i no reservem prácticament res. Les úniques excepcions son Nordkapp, el dia del Preikestolen i Wanderup.

També hem aprofitat el viatge per visitar en Ramón i en Pau, dos amics de Barcelona que fa anys que s’han mudat a København i Bergen respectivament. Hem tingut la sort de poder-nos allotjar a casa seva, moltes gràcies als dos per acollir-nos!


Clica la imatge per veure
la ruta complerta

Despeses

Per sort en aquells països està molt estès el pagament amb tarja de crèdit, fins i tot en petites quantitats, però tot i així és recomanable dur diners en efectiu. El problema és que ja estem molt acostumats a l'euro i a moure'ns per Europa sense canviar divises, així que viatjar amb quatre monedes diferents (euro, corona danesa, corona sueca i corona noruega) es fa una mica complicat.

Evidentment ja se sap que un viatge de 27 dies no serà econòmic, i menys per Escandinàvia. Això és un resum de les despeses totals per dues persones:

22 nits d’allotjament1.450 €
465 litres de benzina900 €
20 ferrys460 €
Menjars (súpers i restaurants)735 €
Entrades i records545 €
Tren d'anada i tornada845 €
Inscripció a la concentració370 €
Altres125 €

TOTAL5.430 €

La Ruta

Hem dividit el viatge en tres etapes:

Etapa 1: La concentració i la pujada per Suècia i Finlàndia
01Dilluns 6261 kmSant Boi – Narbonne
02Dimarts 7342 kmHamburg - København
03Dimecres 8416 kmKøbenhavn – Unda
04Dijous 9142 kmUnda – Fredrikstad
05Divendres 10 Fredrikstad
06Dissabte 1157 kmFredrikstad
07Diumenge 12681 kmFredrikstad - Ljusne
08Dilluns 13716 kmLjusne – Örnvik
09
 
Dimarts 14
 
555 km
 
Örnvik - Ivalo
 
Etapa 2: Nordkapp i les Lofoten
10Dimecres 15454 kmIvalo – Nordkapp
11Dijous 16321 kmNordkapp – Langfjordbotn
12Divendres 17215 kmLangfjordbotn – Tromsø
13Dissabte 18201 kmTromsø – Stave
14Diumenge 1945 kmStave - Andenes – Stave
15Dilluns 20257 kmStave - Svolvær
16Dimarts 21298 kmSvolvær - Å - Svolvær
17Dimecres 22303 kmSvolvær - Krokstrand
18
 
Dijous 23
 
571 km
 
Krokstrand - Øysand
 
Etapa 3: La costa dels fiords
19Divendres 24253 kmØysand - Bud
20Dissabte 25319 kmBud - Lunde
21Diumenge 26318 kmLunde - Bergen
22Dilluns 27386 kmBergen - Tau
23Dimecres 2861 kmTau - Stavenger - Tau
24Dimecres 29378 kmTau – Åros
25Dijous 30417 kmÅros – Wanderup
26Divendres 31166 kmWanderup – Hamburg
27Dissabte 1275 kmNarbonne - Sant Boi

El Fotollibre

Per Nadal, i com a regal per l'Eva, vaig fer un Fotollibre sobre el viatge. Les fotos son bàsicament les mateixes que en la ruta per etapes, però aquí estan ordenades per temes i no cronològicament. Es un altre manera de veure-ho.

Contacte

Si algú vol comentar alguna cosa o necessita més informació, es pot posar en contacte amb nosaltres al mail caramba71@hotmail.com. Estarem encantats de col·laborar amb tothom que tingui la il·lusió de fer aquest gran viatge.